Robienie zakupów nie dla wszystkich jest przyjemnością. Duże tłumy, kolejki w kasach, bałagan na sklepowych półkach mogą przysporzyć nawet bólu głowy. Na szczęście w dobie rozwijającej się technologii oraz internetu, możliwe jest robienie zakupów online z dostawą do domu. Jak się to odbywa, czy jest to bezpieczna opcja i jakie ma pozostałe zalety?
Robienie wirtualnych zakupów jeszcze chyba nigdy nie było takie proste. Pierwszy krok to wejście na stronę internetową wybranego przez nas sklepu. Nie wszystkie supermarkety udostępniają sprzedaż online. Mniejsze punkty niestety nie oferują takiej opcji. Przykładowe miejsca, które już jakiś czas temu ruszyły z możliwością dokonania zakupów bez wychodzenia z domu to m.in.: Auchan, Careffour, Kaufland.
Następnym krokiem jest wybranie zakładki „sposób dostawy”. Zakupy do domu mogą być dostarczone autem dostawczym, kurierem, można je również odebrać w sklepie stacjonarnym (trochę się to jednak mija z celem internetowych zakupów, choć nadal omijamy kolejki). Po zaznaczeniu odpowiedniego okienka przechodzimy do kolejnego kroku, czyli rozpoczęcia zakupów. Do koszyka „wkładamy” interesujące nas produkty z poszczególnych kategorii. Przykładowe grupy artykułów to:
– owoce, warzywa, zioła;
– napoje;
– dla dzieci;
– drogeria.
Po zakończeniu zakupów dokonujemy zapłaty za nasz koszyk.
Zalety zakupów do domu są ogromne. Po pierwsze są szybkie, intuicyjne i przebiegają bardzo sprawnie. Płatność zostaje szybko sfinalizowana i zaksięgowana. Po drugie nie musimy opuszczać własnego lokum, co daje nam duży komfort. Niezbędne do życia rzeczy możemy nabyć, jednocześnie popijając kawę. Nie próbujemy przecisnąć się przez tłumy z koszykiem, nie walczymy z kasą samoobsługową, nie stoimy w kolejkach, nie wydajemy pieniędzy na bilety komunikacji miejskiej, czy benzynę. Dla wielu ludzi zakupy do domu mają duże znaczenie, ponieważ do tej pory dokonując transakcji w galeriach handlowych, mieli problem ze znalezieniem miejsca parkingowego (zwłaszcza w weekendy). Internetowe rozwiązanie to dla nich prawdziwe wybawienie.
W sklepie stacjonarnym bardzo często mamy do czynienia z nieświeżymi produktami, a największą bolączką są zgniłe lub spleśniałe owoce i warzywa. Zapełniając koszyk wirtualnie, możemy mieć pewność, że pod nasz adres trafią tylko świeże produkty. Można zatem wysnuć pewną tezę: zakupy są dopasowywane do klienta indywidualnie. Pracownicy marketu wybierają dla niego tylko najlepsze egzemplarze artykułów – nigdy przeterminowane lub nieświeże.